Vissza az elejére

Biztonsági és egészségvédelmi koordinátor

 

Vállalkozásunk a klasszikus munkavédelmi, tűzvédelmi, foglalkozás-egészségügyi és képzési szolgáltatásai mellett, kiemelt fontossággal biztosítja az ügyfelei részére a Biztonsági és egészségvédelmi koordinátori (továbbiakban koordinátor) feladatok ellátását.

 

Mikor és hol van szükség koordinátorra?

Az építési munkahelyeken és az építési folyamatok során megvalósítandó minimális munkavédelmi követelményekről szóló 4/2002. (II.20.) SzCsM-EüM együttes rendelet előírása szerint egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés érdekében, munkavédelmi képesítésű szakembert kell alkalmazni mind a tervezés, mind a kivitelezés fázisába, akit munkavédelmi koordinátornak nevezünk.

Ki végezhet koordinátori feladatot és mi a feladata?

A koordinátor építési tevékenység alatti munkája munkabiztonsági szaktevékenység.

  • A koordinátor legfontosabb feladata, hogy az építési-kivitelezési munkában együtt dolgozók (alvállalkozók) tevékenységét a biztonság szempontjából időben és térben összehangolja, megelőzze a magas kockázatú helyzetek kialakulását.
  • Az építőipari biztonsági és egészségvédelmi koordinátor feladatai már a tervezés időszakában elkezdődnek, hiszen neki kell összeállítania a kiviteli terv Biztonsági és egészségvédelmi tervét. Ebben kell meghatározni az építési munkahely sajátosságainak a figyelembevételével a munkahelyre, illetve a munkavégzésre vonatkozó egészségvédelmi és biztonsági követelményeket.
  • A koordinátor összehangolja a megelőzés és a biztonság általános alapelveinek megvalósítását, az egyszerre, vagy a csak egymás után végezhető munkafázisok sorrendjében, és szakmailag biztosítja a biztonsági és egészségvédelmi terv jogszabálynak való megfelelőségét.
  • A fővállalkozónál (generálkivitelezőnél) kezdeményezi, illetve ellenőrzi, hogy a fenti rendeletben előírt kötelező bejelentés a m
  • A kivitelezés során a koordinátor összeállítja a biztonsági tervre épülő munkavédelmi oktatási anyagokat.
  • A munkák előrehaladásából, illetve a körülmények változásából adódóan a biztonsági és egészségvédelmi tervet módosítja, aktualizálja.
  • Legfontosabb feladata munkaterületen munkát végző vállalkozások munkájának napi szintű munkabiztonsági összehangolása, és a munkafolyamatok munkavédelmi célú rendszeres, folyamatos ellenőrzése.
  • Fontos feladat az adott építési területre vonatkozó munkavédelmi kockázatértékelés elkészítése is, amelyet a BET dokumentumával át kell adni a kivitelezésben résztvevő cégeknek.

A munkavédelmi koordinátor sikeres munkája szavatolja az építkezés balesetmentes befejezését, amivel a kivitelezési munka eredményességéhez is hozzájárul.

Fontos tudni:

A fővállalkozó/generálkivitelező biztonsági és egészségvédelmi koordinátor alkalmazási kötelezettsége nem mentesíti az egyes munkáltatókat a munkavédelmi feladataik alól.

Így a kivitelezési területen rendelkezniük kell és be is kell mutatniuk - az általános, és az adott munkaterületre aktualizált kockázatértékelésüket, valamennyi munkavédelmi tárgyú szabályozásukat, munkaeszközeik felülvizsgálati dokumentációit, valamint munkavállalóik orvosi alkalmassági igazolásait. Gondoskodniuk kell munkavállalóik adott területre érvényes munkavédelmi oktatásáról, függetlenül a koordinátor által megtartott oktatástól. A munkavédelmi koordinátort meg kell nevezniük az E-naplóban.

Vállalkozásunk az alábbi tevékenységeket végzi a koordinátori munkák során:

  • Biztonsági és Egészségvédelmi Terv elkészítése
  • Munkaterületre vonatkozó kockázatértékelés elkészítése
  • Oktatási tematika összeállítása
  • Munkaterületen munkát végzők oktatása (célszerűen a felvonuló cégek helyszíni vezetőit oktatjuk és adjuk át az oktatási tematikát, amely alapján a saját dolgozóik oktatását elvégezhetik)
  • A kivitelezésben résztvevő munkáltatók, alvállalkozók munka és tűzvédelmi dokumentumainak ellenőrzése: kockázatértékelés, egyéni védőeszköz juttatás rendje, orvosi vizsgálat rendje, gépek üzembe-helyezési és felülvizsgálati dokumentumai, oktatások megtörténte, orvosi alkalmassági igazolás, tűzvédelmi szakvizsga bizonyítvány, stb.)
  • Helyszíni ellenőrzés (a megrendelő igényének megfelelő gyakorisággal) keretében az adott munkafázisnak megfelelő biztonsági intézkedések megvalósulása kerül ellenőrzésre (pl: leesés elleni védelem, veszélyes területek elkerítése, egyéni védőeszközök alkalmazása, megfelelősége, munkavállalók munkára alkalmas állapotának ellenőrzése, stb.). Az ellenőrzéseinkről minden esetben jegyzőkönyvet veszünk fel.
  • Baleset esetén részt veszünk a kivizsgálásban.
  • Részt veszünk az előzetesen bejelentett Hatósági ellenőrzésen

Amennyiben nem rendelkezik megfelelő végzettségű szakemberrel, akkor kérje egyedi árajánlatunkat!

Ajánlatkérés során mindenképpen adja meg az alábbi adatokat:

  • az építési projekt célját, tárgyát,
  • az építési projekt helyszínét,
  • várható kezdeti és befejezési időpontját
  • hány fő koordinátorra van szüksége, milyen rendelkezésre állással
  • kapcsolattartási adatokat (név, telefonszám)
 
 

Állás, karrier lehetőség Kecskemét

Bővebben